Hallinta
Menu

Julkaissut 15.03.2020

Kaikki harjoitukset peruttu toistaiseksi

Suomen ja SM5L:n hallitusten suositusten mukaisesti myös Turun miekkailijoiden kilpailu-, harjoitus- ja muu toiminta on koronatilanteen vuoksi toistaiseksi keskeytetty. Lisäksi Turun kaupunki on sulkenut kaikki urheilutilat 12.4. asti. Tämä koskee myös miekkailusalia.

Koko miekkailu- ja 5-otteluyhteisön tulee noudattaa viranomaisten ohjeistusta koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Alaikäisten kohdalla tämä on huoltajien vastuulla.

Seuraamme tilannetta ja tiedotamme muutoksista seuran kanavilla. Huolehditaan omasta ja läheistemme terveydestä!

SM5L:n hallituksen 13.3.2020 päätökset ja suositukset koronaviruksen (covid-19) leviämisen ehkäisemiseksi miekkailu- ja 5-ottelutoiminnassa:

https://www.fencing-pentathlon.fi/site/assets/files/5642/sm5l_koronatiedote_13_3_2020.pdf

https://www.fencing-pentathlon.fi/liitto/tiedotteet/sm5l-tiedote-seuroille-ja-urheilijoille-koskien-koronavirusepidemiaa/

 

Jalkatyötä, lihaskuntoliikkeitä ja venyttelyä voi tehdä omatoimisesti kotona. Ohessa yksinkertainen kuntopiiriharjoite, joka on helppo toteuttaa itse.

Monipuolinen lihaskuntoharjoitus

9 pistettä sisältävä rata, 3-5 kierrosta, rauhallinen tempo, toistoja 15-20, 10s palautus, sarjapalautus 2min kierrosten välillä

  1. Kaarijännitys (selkä)
  2. Istumaan nousu (vatsa)
  3. Päkiöille nousu (pohkeet)
  4. Askelkyykky (reidet ja pakarat)
  5. Punnerrus (rinta, ojentajat)
  6. Selin makuulla lantion nosto (alavatsa)
  7. Hyvää huomenta (alaselkä)
  8. Luistelukyykky leveässä seisonnassa jalalta toiselle painoa siirtäen ja kyykistyen yhden jalan varassa (pakarat, lähentäjät)
  9. Dippi (ojentajat)